Sub Rosa

Menstruáció idején is fürödhetsz!

2021. január 05. - Viv. Sub Rosa

 pexels-cottonbro-4156300.jpg

Tudtad? A véres napokon is könnyedén fürödhetünk kádban, mehetünk strandra, úszhatunk az úszómedencében.

Jótékony hatása is van: ellazít és enyhíti a fájdalmas alhasi görcsöket.

Sokáig én is azon nők százaihoz tartoztam, akik a menstruációjukat kötelezően elviselendő rossznak, havi kellemetlenségnek tekintik. Kerültem a fehér színű ruhákat, szoknyába sem bújtam, nehogy nyomot hagyjon. És el sem tudtam képzelni, hogy vízbe mártózzak, pedig egyébként imádtam hosszasan fürdőzni, de maradt a gyors zuhany. Féltem a fertőzésveszélytől.

A babaprojekt, különösen azok a hónapok alatt, amikor még nem fogant meg a nagyfiam, jöttem rá arra, milyen kellemes a görcsölő hasamnak a meleg vizes fürdő, és semmilyen fertőzést nem kaptam el általa.

A várakozás, vágyakozás, tervezés idején már minden olyan dologról lemondtam, ami akár egy kicsit is árthat a – még meg sem fogant – magzatomnak. A mensest követő első hetekben éltem az előtte is megszokott életem, de amint felfedezni véltem a peteérésem, minden, főleg a magzatnak, káros élvezetet mellőztem. Dohányozni egyébként sem dohányoztam, s ilyenkor teljes mértékben absztinens lettem, kiegyensúlyozottan, odafigyelve táplálkoztam, és kizárólag zuhanyoztam, miközben messziről kerültem a meleg vizet.

Két hét múlva viszont jött a menstruáció, ami nem csak vért hozott magával, hanem sajgó, megtört szívet is. Reményvesztetten próbáltam ennek is a jó oldalát nézni, így ilyenkor búskomorságomat Mozart és Within Temptation válogatásba ölve hosszan elkortyolgattam egy üveg tequilás sört. Nem is akárhol: a kádban egy – általában félbehagyott – könyv és néhány műanyag állat társaságában. Gyerekünk még sehol sem volt, de már egy kék bálna és narancs polip úszkált a hópehely konfettivel megszórt vízben. Ezek a fehér vackok félperc alatt eláztak, de ha valahol egy is a testemhez ragadt, azt még percekkel később is vakarhattam, hogy megszabaduljak tőle.

Semmivel sem veszélyesebb, mint a többi nap.

A folyamatos vérzés miatt a hüvelyünkben felborul a pH-érték, így könnyebben összeszedünk különféle gombás vagy bakteriális fertőzéseket, mégsem kell tartanunk attól, hogy a fürdés során behatoló víztől egyéb gyulladásokat szerzünk, mert ezt semmi sem igazolja. Viszont ne felejtsük el betartani a helyes tisztálkodási mozdulatsort, hiszen a fertőzések jelentős része a végbél bakteriális flórájából származik.

A tampon pszichés biztonságot ad, de egyáltalán nem szükséges.

Fürdés során nincs szükség tampon, vagy intimkehely használatára, elég, ha előtte alaposan lezuhanyozunk, hogy a vérzés nagy része a kádba lépés előtt távozzon. Ám, amennyiben zavar a tudat, hogy bármelyik pillanatban véres lehet a víz, melyben ücsörgünk, nyugodtan használd. Strandon, úszómedencében azért kifejezetten ajánlott! 

Intimkehely? Érdekel, de nem merted még megkérdezni?
Olvasd el Bouvet Petra írását az Etcetera.hu-n!

Azt is jó tudni, hogy a meleg értágulatot okoz, amitől egy bizonyos fokig megerősödhet a vérzés, de ha egészségesek vagyunk, nincs mitől tartanunk.

Hozzászólnál? A Facebook-oldalon megteheted! 

Jó fürdőzést!

Viv

cottonbro fotója a Pexels oldaláról

süti beállítások módosítása