Sub Rosa

Viv par elle-même

2021. január 24. - Viv. Sub Rosa

024a9699_negyzet-600x536.jpg

avagy itt a Proust-kérdőív, hogy ti is megismerjetek, de leginkább  Önmagam megismerésére 

 

Mi a tökéletes boldogság számodra?

A boldogság pillanatnyi tudatállapot, amikor a szívünket és a testünket elönti a teljesség érzete, amikor minden gond és baj tovaröppen, és nem marad más, mint a békesség. Tökéletes boldogság éppen emiatt szerintem nem létezik, hiszen, milyen lehet a tökéletlen boldogság? Egész életünkben a jobbat hajszoljuk, és mindig mindennél találunk jobbat, de honnan tudjuk, hogy egyáltalán az a jobb, s van annál jobb is? Sokan loholnak a boldogság után, de amikor elérhető távolságban van, nem veszik észre. Elmennek mellette, pedig csak meg kellene látni, hogy az élet minden nehézségeivel szép és egy csoda.

Engem könnyű boldoggá tenni. A legkisebb dolognak is tudok örülni. Elég hozzá, ha süt a nap. Attól mindig jó kedvre derülök. Érzem olyankor az éltető erőt. Vagy, ha a fiaim mosolyát látom, mely felér a ragyogó napsugarakkal.

 

Mi a legjellegzetesebb tulajdonságod?

A lustaság, a nevetés. Egyébként pedig a túlérzékenység. Tökélyre vittem a sírva kacagást. „Abnormálisan lenyűgözően megy”, ahogy Diane Keaton mondta a Minden végzet nehézben.


Mi a legnagyobb dolog, amit elértél?
Ha a családomat kérdeznék, ők biztosan azt állítanák, hogy az önálló életem, de ugye nem őket kérdezték. Szerintem nincs ilyen. Sokkal inkább hagyom magam sodródni az árral, és ha szembe jön velem egy cél, azt minden erőmmel próbálom elérni. Viszont sok mindenre büszke vagyok; a fiaimra a legbüszkébb, de őket nem "én értem el". Inkább csak hálás vagyok, hogy minket választottak szülőnek.

 

Mi a legnagyobb félelmed?

Szeretnék váratlanul meghalni, és emiatt „rettegek” attól, hogy azt mondják nekem: van még x időm a végig, és ezt fel kell dolgoztatnom a fiúkkal.


Melyik történelmi személlyel azonosulsz a legszívesebben?

Inkább azt mondom, hogy vele tudok: Joseph Merrick.


Melyik élő személyt tiszteled a leginkább?

Talán a nagypapámat.

 

Kik a hétköznapi hőseid?

Olyan emberek, akik segítenek másoknak.

 

Mi az a tulajdonság, amit leginkább helytelenítesz önmagadban?

A kiszolgáltatottsággal járó gyengeségem. Bár többször kihasználom, előszeretettel ugráltatok másokat, mégis utálok másokra utalva lenni.

Mi az, amit leginkább irigyelsz másokban?

A tehetséget 


Mi a kedvenc elfoglaltságod?

Az írás.


Mi a legtúlértékeltebb erény?

Ha mindenképp erényt kell írnom, talán a mértékletesség, hiszen hedonistának vallom magam. 


Melyek azok a szavak, melyeket túl sokszor használsz?

Ha írok, akkor az enteriőrt. 


Mit bánsz a legjobban?

Sokáig azt mondtam, hogy az életben a legfontosabb úgy élni, hogy semmit se bánjunk meg. Azóta én is tettem olyat, amit azóta bánok, de ez az én féltve őrzött titkom, amit maximum a legközelebb álló barátaimmal osztok meg.


Milyen tudatállapotban vagy most?

Álmos, hiszen reggel fél hét van, és már három órája ébren.


Ha megváltoztatnál egy dolgot a családoddal kapcsolatban, mi lenne az?

Az elhunyt szeretteim még élnének.


Mi a legértékesebb tulajdonod? Mi a legmélyebb nyomorúság?

A laptopom, hiszen azon írok, azon van az életem. Ha nem tudok enni adni a gyerekeknek.


Hol élnél a legszívesebben?

Sok helyen. Olaszország és Franciaország áll a szívemhez legközelebb.


Mi a legkedvesebb időtöltésed?

Jelenleg? Nevetni fogsz! A sorozatnézés, csak mert ahhoz kevésbé kell az agyamat használni, mint az olvasáshoz.


Milyen tulajdonságot értékelsz leginkább egy férfiban?
Az erőt, a bátorságot, az ügyességet és az őszinteséget.

 

Mit értékelsz leginkább egy nőben?

Az őszinteséget.


Mik a kedvenc neveid?
Zsombor és Csongor 

 

Mi a mottód?

Ami sokáig a blogé is volt: Ce n’est pas important ce que je recois du monde, mais ce que je donne au monde.

Te kitöltötted a kérdőívet? Oszd meg velünk a Facebookon! 

süti beállítások módosítása